Przetargi reklamowe – charakterystyka

Przetargi reklamowe stanowią, jak można by górnolotnie ująć, projekcję horyzontów rozwoju marketingu. Analiza ich wyników stanowi cenne źródło informacji dla wielu inwestorów i producentów. Do czego mogą posłużyć przetargi reklamowe i raporty z wyników przetargów, a także na jakie szczegóły warto zwrócić na nie uwagę – przedstawiamy garść istotnych informacji.

Przetargi reklama – wykazy zwycięzców przetargów

Lista zwycięskich agencji reklamowych to źródło wiedzy dotyczącej rynku reklamowego, a także rysu konkurencyjnych firm. Pozwala na odtworzenie czołówki branżowej oraz zidentyfikowanie potencjalnych partnerów biznesowych. Co więcej, firmy wygrywające przetargi na zlecenia mogą potrzebować podwykonawców lub poszukiwać współpracowników. Dotarcie do wykazu zwycięzców przetargów reklamowych umożliwia zdobycie danych teleadresowych ważnych graczy na rynku marketingowym.

Analiza wyników przetargów – przetargi reklama


Przygotowywana jest przy użyciu danych pochodzących z rozstrzygnięć postępowań przetargowych. Analiza wyników przetargów może obejmować analizę utworzoną na podstawie wybranego okresu czasu w wersji porównawczej, ujawniającej nowopowstałe trendy. Analiza taka będzie dotyczyła, na przykład, określonej tematyki czy regionu. Jest przydatna do formułowania szczegółowych wniosków na temat wysokości cen konkretnych usług. Dostawcy usług reklamowych mogą, w oparciu o informacje z analizy, przekalkulować czy będzie im się opłacało angażować w dane projekty. W ramach monitoringu i analizy rynku reklamowego, poza raportami z przetargów reklamowych, warto sięgnąć po bieżące analizy sytuacji w branży. Tego typu badania są przeprowadzane w celu zdobycia dokładnych informacji o tym jakie trendy i kierunki rozwoju uwidaczniają się na rynku reklamowym, jakiego typu kampanie cieszą się największym powodzeniem oraz jak wygląda struktura rynku.

Płatne przetargi reklamowe

Pośród różnych typów przetargów reklamowych warto zwrócić uwagę na przetargi rejection free. Choć nie są one bardzo popularne to udział w płatnych przetargach reklamowych może okazać się bardzo owocny dla wielu agencji reklamowych. Po pierwsze, są to przetargi organizowane przez doświadczone i zaangażowane podmioty na rynku reklamowym. Udział w tego typu przetargu będzie więc źródłem wielu, cennych doświadczeń. Forma rejection free gwarantuje też, że wysiłek włożony w przygotowanie i przedstawienie pomysłów nie pójdzie na marne, nawet w przypadku przegrania przetargu. Warto dodać, że zorganizowanie płatnego przetargu reklamowego jest dobrym ruchem także ze strony ogłaszającego przetarg ponieważ taka forma przetargu motywuje uczestników do maksymalnego wysiłku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Powrót na górę