- przez Kamil
W dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym pojęcie reklamy jest dość wyraźnie zakorzenione. Nie da się chyba wyobrazić sobie działalności podmiotów gospodarczych bez użycia jakiejkolwiek formy reklamy.
Czym są przetargi reklamowe?
W ostatnich latach dużym zainteresowaniem cieszą się przetargi reklama przenika w ten sposób na pozostałe instrumenty promocji. Każdy przetarg publiczny rozpoczyna się od oficjalnej publikacji ogłoszenia. Chodzi o to, żeby dzięki ogłoszeniu potencjalni wykonawcy mogli dotrzeć do kluczowych informacji o przetargu. W Biuletynie Zamówień Publicznych jest publikowana zdecydowana większość ogłoszeń. Należy jednak pamiętać, że dokładne informacje można też znaleźć na oficjalnej stronie internetowej zleceniodawcy. Korzystanie z Biuletynu wymaga jednak trochę wprawy, dlatego lepiej poświęcić kilka godzin, żeby dokładnie się z nim zapoznać. Najważniejsze informacje dotyczące postępowania przetargowe są właśnie zamieszczone w urzędowym zbiorze. Na podstawie tych informacji można wstępnie ocenić, czy przetarg będzie nas interesował. Informacje w ogłoszeniu powinny obejmować przede wszystkim warunki udziału w postępowaniu przetargowym oraz skrócony opis przedmiotu zamówienia. Alternatywnie można też skorzystać z jednej z komercyjnych wyszukiwarek przetargów. Często są one bardziej użyteczne oraz intuicyjne niż strona Biuletynu Zamówień Publicznych. Należy jednak mieć na uwadze, że jest to rozwiązanie płatne, dlatego nie wszyscy mogą być do tego przekonani.
Przebieg przetargu
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że na stronie internetowej zamawiającego powinna się znaleźć pełna dokumentacja przetargowa. W samym ogłoszeniu o zamówieniu powinna być wskazana ta strona. Czasami może się zdarzyć sytuacja, że link wskazany w ogłoszeniu prowadzi do ogólnej listy przetargów zamawiającego i wtedy trzeba przetarg wyszukać ręcznie. Jeśli wystąpią problemy z wyszukaniem przetargu to najlepiej osobiście skontaktować się z zamawiającym i wyjaśnić sytuację. Wyszukiwarki przetargów znacząco ułatwiają dostęp do dokumentacji postępowania. Przetargi w branży reklamowej często dotyczą usług doradczych oraz promocji zamawiającego. Reklama w dużym stopniu oddziałuje na odbiorcę i może skłonić go do określonych zachowań. Doskonale wiedzą o tym duże koncerny oraz firmy, które próbują to wykorzystać. Klient, który zainteresuje się produktem będzie chciał zdobyć o nim jak najwięcej informacji. Należy pamiętać, że w każdej dokumentacji przetargowej mogą znaleźć się błędy i nieścisłości, które trzeba potem niestety wyjaśniać.