Jakie wyzwania stoją przed firmami zgłaszającymi się do przetargów na tworzenie reklam?

Jakie wyzwania stoją przed firmami zgłaszającymi się do przetargów na tworzenie reklam?

W gospodarce handlowo usługowej występuje zjawisko ostrej konkurencji pod względem wyników sprzedażowych. Głównym motorem napędzającym powodzenie w tym biznesie jest dobrze zorganizowana promocja i reklama. W związku z tym firmy specjalizujące się w tworzeniu reklam rozwijają się bardzo dynamicznie. Jest ich wiele, więc zleceniodawcy mają szeroki wybór. Jednym ze sposobów poszukiwania dobrego wykonawcy jest ogłaszanie przetargów.

Kampanie promocyjne

Najlepszym nośnikiem reklamy są formy wizualne. Duże tablice rozmieszczone wzdłuż tras przelotowych lub dróg lokalnych są łatwo dostrzegalne przez przejeżdżających kierowców. Dla producentów promujących swoje towary, taka forma dotarcia do szerokiego grona odbiorców jest sporą inwestycją. Dlatego oferowana przez potencjalnych wykonawców na przetargi reklama wielkoformatowa musi spełniać najwyższe standardy pod względem treści i formy. Billboardy są często wykorzystywane również do kampanii promocyjnej atrakcyjnych regionów turystycznych, ośrodków wypoczynkowych oraz zakrojonych na szeroką skalę akcji społecznych.

Liczy się dobry pomysł


Aby znaleźć zleceniodawcę warto przeglądać internetowe newslettery w rubryce przetargi reklama i marketing. Codzienne ogłoszenia oferują konkursy na wykonanie takich form jak:

  • gadżety reklamowe,
  • foldery i ulotki,
  • gazetki promocyjne,
  • plakaty,
  • spoty reklamowe.

Do konkursu mogą stanąć zarówno renomowane firmy, jak też podmioty rozpoczynające dopiero swoją działalność. Głównym kryterium oceny jest poziom kreatywności twórców. Często bowiem niestereotypowe rozwiązania przynoszą lepsze efekty niż mocno już spowszedniałe odbiorcom typowe chwyty reklamowe. Na przetargi reklama musi być przygotowana w formie wstępnego projektu, w którym uwidoczniony jest jasny przekaz i pomysłowe opracowanie graficzne. Komisja konkursowa bierze również pod uwagę proponowany czas i koszt wykonania. Dobre pomysły są zawsze w cenie. Dlatego często zleceniodawca decyduje się zainwestować większe środki budżetowe w projekty charakteryzujące się oryginalnością, które wyróżnią jego firmę spośród natłoku innych materiałów promocyjnych na konkurencyjnym rynku.

Przetargi na reklamę mogą również dotyczyć tworzenia programów informatycznych do odtwarzania na urządzeniach mobilnych.W takich przypadkach liczy się głównie wymyślenie skutecznej formuły na pozyskiwanie użytkowników aplikacji, platformy lub innej usługi dostępnej na nośnikach cyfrowych. Ma to na celu optymalizację strategii reklamowej, a co za tym idzie zapewnienie sukcesu w działalności firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Powrót na górę