Przetargi na usługi gastronomiczne są organizowane przez różnego rodzaju instytucje publiczne i mogą dotyczyć zarówno jednorazowych eventów, jak i stałej obsługi cateringowej w wybranej placówce. Każde zamówienie jest opatrzone stosownym kodem CPV i powinno też zawierać jasno określone wymagania, które będą musieli spełnić potencjalni wykonawcy. A jak znaleźć dobrą ofertę i co jeszcze warto wiedzieć o przetargach gastronomicznych?
Rodzaje przetargów gastronomicznych
Usługi gastronomiczne polegają głównie na dostarczeniu żywności do danej placówki publicznej. W ramach zamówienia firma będzie zobowiązana do przygotowania posiłków zgodnych z aktualnym zapotrzebowaniem, które powinny składać się z dobrej jakości składników i muszą być przyrządzane w sterylnych warunkach. Przetargi gastronomiczne mogą dotyczyć takich miejsc jak:
- szpitale
- szkoły, przedszkola i żłobki
- urzędy
- państwowe spółki
- instytucje o charakterze kulturalnym i sportowym.
Przetarg na usługi gastronomiczne może też zostać rozpisany, by zapewnić catering podczas ważnej państwowej uroczystości lub wydarzenia organizowanego przez lokalny samorząd. W takim wypadku trzeba określić ilość i rodzaj żywności, a niekiedy także sposób jej przygotowania i przechowywania.
Gdzie można znaleźć atrakcyjne przetargi gastronomiczne?
Udział w przetargu to ogromna szansa dla firmy na pozyskanie nowego kontraktu i rozwój. Obecnie wiele ciekawych ofert można znaleźć na dedykowanych portalach internetowych, gdzie wystarczy wpisać odpowiedni kod CPV lub słowo kluczowe w wyszukiwarkę, by na ekranie pojawiły się interesujące propozycje. W efekcie firma z łatwością wyszuka przetarg, który będzie jej odpowiadał i sprawdzi, do kiedy trzeba złożyć ofertę. W takich miejscach można swobodnie przeglądać zlecenia z całej Polski, dzięki czemu firma zapozna się ze stawkami rynkowymi i będzie mogła dostosować swoją ofertę do warunków panujących w branży. Portale mogą gromadzić dane o przetargach publicznych, przetargach prywatnych lub innych zapytaniach ofertowych.
Przetargi gastronomiczne – dlaczego warto?
Jeśli firma chce wziąć udział w przetargu, to będzie musiała sporządzić dokumentację zgodną z wymaganiami podanymi w zamówieniu. Dodatkowo przedsiębiorca zostanie zobowiązany do wpłacenia wadium, które będzie zabezpieczeniem dla danej placówki na wypadek, gdyby firma nie wywiązała się z warunków zawartych w umowie. Przetargi gastronomiczne są regularnie organizowane przez wiele instytucji państwowych w całym kraju i zdecydowanie warto wziąć w nich udział. Nawet jeśli firma nie wygra, to będzie mogła zapoznać się z wymaganiami rynkowymi oraz z ofertą bezpośredniej konkurencji. Na tej podstawie można dokonać stosownych zmian, aby obniżyć cenę produktu lub podnieść jakość swoich usług. Natomiast wygrany przetarg może być momentem przełomowym w działalności firmy. Taki impuls sprawi, że przedsiębiorstwo zacznie inwestować w nowy sprzęt lub wyspecjalizowaną kadrę pracowniczą. Jest to zatem doskonała okazja, by podjąć się realizacji zleceń na dużo większą skalę niż dotychczas.
Obecnie informacje o przetargach gastronomicznych można wygodnie znaleźć w internecie. W ten sposób firmy będą mogły szybko dotrzeć do interesujących zamówień i złożą ofertę niemal bez wychodzenia z biura. Ważne, by zawsze dokładnie zapoznać się z wymaganiami i nie wysyłać niekompletnych dokumentów, ponieważ wówczas będzie to wyglądało bardzo nieprofesjonalnie. Przetargi gastronomiczne są kierowane do różnego rodzaju firm, dlatego warto brać w nich udział, by zwiększyć swoją szansę na sukces w branży.